Click here for Myspace Layouts

Tuesday, February 22, 2011

Gelap Gelita

huhuu lalalaalaaa hrm hrm...
Sejarah bagi hidup ak,dapat result paling teruk yang pernah ak dapat. Tipu larh kalau tak sedihkan??? Sekarang tengah fikir masa depan. Hendak bina semula semangat baru dan azam yang baru. maybe minta result guna spm ja kot. masih tengah runsing. Fikir fikir and fikir.. Jangan putus asa,mungkin hari   Ia tak bagi,untuk pekara yang lebih baik. Ak berpegang pad kata2 sorang muslimah yang sebaya kepada ku,dia berkata(Jadikan lah masa yang berlalu itu pengalaman & pengajaran,masa yang sedang berjalan kita isi dengan amalan & masa hadapan jangan terlalu di angan-angankan.) ak berpegang pada kata2 sampai ak di alam lain. Akan ku turun pada anak2ku suatu hari nanti.. Tapi yang pelik bagi ak,apabila diorang menangis,sedangkan result diorang elok,malah jauh lebih baik dari ak. Tapi ak masih lagi boleh,ak pon  hairan jugak dengan diri ku ini,ak masih boleh senyum ketika result ak hampeh gila??? adakah ak gila?? tapi sebalik senyuman itu tiada seorang pon tahu.. Ak akui,korang memang pandai lagi dari ak. hrm.. Tapi ak bersyukur kerana dapat berkawan dengan mereka,dan ak turut gembira atas kejayaan diorang. semoga diorang dapat apa yang diorag impikan selama ini,amin.. semoga korang dapat masuk u yaa. Sekarang ak hendak mencari kerja yang tetap,harap2 tu dapat larh..  Ada yang kata pada ku,bahwa result diorang tak ok. baik gulrz or boyz,dengan rendah dirinya,ak menasihatkan mereka,sedang ak tah apa2. Tapi ingat jangan sesekali Lupa kan Allah s.w.t. kereana dialarh yang memberikan rezeki pada kita. kalau korang nak tahu Dia slalu memberi peluang pada kita,tapi kita hanya mengambil endah tak endah jaa. Jika suatu hari nanti Dia tidak membberi peluang lagi pada kamu,mungkin kamu duk di alam yang lain. Maka bersyukur larh apa yang da..
dipetik oleh Imam Ali bin Abi Talib berpesan : "Tenangkan larh hati dalam waktu waktu tertentu,kerana jika hati itu merasa letih ia akan menjadi buta."  Madu adalah penyembuh untuk penyakit dan al-Quran adalah penyumbuh bagi penyakit dalam hati.maka hendaklah kamu menyembuh atau berubat dengat madu dan al-Quran.
itu larh kata yang ak boleh bagi kat korang. ak sekarang ingin menyalakan lilin.. selamat maju jaya yaa.. ak sentiasa doa kan tuk kawan2ku.

No comments:

Post a Comment