Click here for Myspace Layouts

Wednesday, February 23, 2011

Orang Taman & Aku

Salam semua.. Ak nak ceritakan tentang orang orang ditaman yang bekaitan dengan ak. Mula mula tu ak fikirkan ngan negatif terhadap orang taman ini, taman mana tu korang fikir sendiri larh. Masa dapat result hari tu, ak tekad hendak kurung diri di dalam rumah, kerana result ak yang terlalu buruk ini, orang taman pun satu,jenis busybody (in mind) tapi tak larh semua. Ak fikir semua jenis busybody, huhuhu tapi tanggapan ak salah, ada yang bagus, ibarat pepatah,rambut ja sama hitam tapi hati lain lain. Erm sudah dua hari ak kurung kan diri, fikirkan masa depan yang gelap ini. Ada dik dik yang faham kan abangnya, da kawan yang merungsingkan dirinya, dan macam macam lagi, maklum larh hari pertama mendapat result, bermacam macam dalam kepala otak berpusing (berfikir) macam ngan gasing. Pada hari kedua ini ak merasa lega sikit,kerana apa? seekejap lagi ak bagi tahu... Tajuk yang ak tulis gelap gelita tu,ak merepek apa tah,ak pon tak tahu,time tu tengah merungsing dan sakit kepala... Ak fikir apa yang ak terjadi pada ak...!!! Pada malam tersebut,ak termimpi. (ini yang nak bagi tahu). Ak mimpi di bumi yang nya, ak pon tak tahu macam mana ak boleh mimpi di bumi yang nyata dan aneh. Ak dimimpikan disebuah hutan,pada malamnya gelap dan pada siangnya cerah (memang la nama pon siang dan malam) dan ak fikir jalan mana ak hendak hala tuju??? dan tiba2 ada sesuatu aneh yang bercakap, ak berasa takut,kerana ak fikirkan hantu,hantu apa disiang hari. dan ak tanya siapa yag bersuara itu (macam cerita dongeng la pulak) tiba tiba pokok yang bercakap. Dia berkata "kamu sesat ya?" kemudian ak menganguk,lalu dia menasihati ak, "kalau kamu hendak terus hidup, kamu ikut larh tali air." Ak cuba memahaminya. Ketika itu ak tengah memikirkan masalah masa hadapan ku, pokok itu berkata "kamu sekarang berjalan kita malam didalam hutan dan tidur ketika siang" dan ak cuba memahaminya kata kata itu. dan ak sedar, hidup dibumi hanya larh sementara. pandai larh korang fikir apa yang tuhan suruh. dan ak sedar bahawa ak kena sentiasa fikir yang positive. Jangan sesekali pandang orang negatif. 

semalam ada seorang jiran,kawan ayah, dia datang tanya sal result,masa tu hanif ada kawan bff ak. masa tu ak tengak beborak ngan dia,tiba tiba jiran datang,ak mula fikir yang bukan2. Dia tanya sal result,so ak jawab yang sebenarnya,dan tak bg tahu yang sepenuhnya. Ak ingat dia nak kata ak nie teruk apa ke... Tapi dia bagi ak semangat, wow rasa serba salah pulak terhadap jiran ak ni. aduh... maaf kan saya la pak cik... dan ak berterima kasih banyak2 yaa pa cik, mula2 tu tu memang ak nie teruk,sebab menyalah sangka kan orang, kemudia dia cerita mcm mn perjalanan anak dia, dia suh ak apply nurse dan lagi satu apa tah dah lupa. lama jugak dia sembang ngan ak,sampai kawan bff ak pulang. Dan ak merasa satu lilin dah mula menyala dalam hidup ak,dan dengan mimpi entah datang dari mana, dan ak sedar bahawa hidup ini perlu diteruskan.
Mula saat ini,ak akan lupa pekara2 yang tidak berfaedah,dan tidak mahu berkhayal lagi. Ak akan tinggal awek2,bukan tak nak,maksud ak dah tiada jodoh,lagi pon ak nie bukan ada rupa,duit takda hanya diri yang tak seberapa,orang pon tak nak,nanti lar ak ceritakan pasal cewek nie. Ak nak tinggal pekara yang menghayal bagi ak,ak nak simpan duit dari sekarang,dan impian ak hendak beli tanah atau rumah. Bab jodoh nie biar larh da kerja tetap dulu, tak kira larh perigi cari timba ke (memang ak nak perigi cari timba huhuhuu) abis sangat suh ja mak ak cari kan. Lagi satu, jangan sesekali lupa pada Allah s.w.t. Wokey larh dah mengantok time to tidor...

No comments:

Post a Comment